Biggy Ewie's Dreamland! (IN MALAYSIA)


Assalamualaikum,

Keyboard memanggil suruh aku singgah ke blog. Tiba-tiba touchpad panggil jari untuk klik click new post sebab sekarang ni nak share tempat yang aku teringit sangat nak pergi dan kenapa? Haa ni sebab  mood mood feeling nak pergi bercuti kononnya. 

"Dengan sapa?"
Dengan family Smartminds Solutions and Tadika Cahaya Raudhah. Dimana itu adalah tempat aku ber-internship. 

"Dimana?" 
"Umang-umang Resort, Melaka"
*Sebenarnya aku teringit sangat nak pergi ke Bustel, Melaka tu*

Tidak payah lah detail sangat. 
Nanti ada orang mengintip ikut aku *eww perasannya ewie* -_-

_________________________________________________________________________________

Back to the main point. 

Apaitu dreamland bagi aku?
Bagi aku dreamland tu, tempat yang aku terrringginn sangat nak pergi! 
Dan aku mengorek lubang-lubang maklumat kesemua hotel unik ni.
Tapi setakat ini cukuplah yang di Malaysia.
Ni beza sikit. Excluded gunung segala gunung ya! Kalau gunung bukit memang aku mau pergilah semua.

-BUSTEL, KLEBANG, Melaka-

Sebab tempat tu sangat unik, Tiba-tiba bas tu ada bilik. Tak ke awesome dan amazing kalau macam tu? Aku nak jugak tinggal di dalam bas yang ada bilik. Sebab aku teringin sangat nak pergi, so aku dengan rasa excited berangan yang kononnya akan ke sana suatu hari nanti, nak survey harga thru pesbuk Bustel tu.

Harga : RM80 for weekdays / RM120 weekends.

Aku sebenarnya fikir harga Bustel tu RM50. Wuu sekali tengok harga dia RM80, weekdays pulak tu. Memang tak lah kot aku dapat pergi sebab hari kerja@internship aku. Kira okay lah standard jugak harga dia. Kalau aku nak pergi weekend pun, confirm lah tak pergi. RM120 wooo. Dengan RM120 tu kau boleh buat macam-macam yang berfaedah dan untuk kebaikan diri kau sendiri. Pedahal melancong tu berfaedah jugak, cuma student macam aku tidak sesuai lagi kot, sebab aku masih guna duit parents yang diberi untuk makan dan transport. 

Selain tu , yang menariknya lagi, akan ada gerai-gerai kecil di kawasan hotel tu. So selain makan di cafe terletak dalam sebuah bas, anda boleh lah turun mengeluarkan wang untuk di spend kan for the sake of your belly. 

Gambar aku amik dari google jak. Nak lebih, so bolehlah tengok website ni seperti yang tertera di dalam bas-bas tu. 




DAEBAK KAN?!

Gambar amik dari google jak ya. Nanti boleh lah search any websites 
or FB dia sendiri : Bustel Klebang 
Contact Number for booking or enquiries : 6019- 7414113.


- TIME CAPSULE RETREAT, SUNGAI LEMBING, Pahang -


Aku sayang nature. Aku suka tempat yang macam ni. Aku nak rasa tinggal di tempat ala-ala dalam hutan. Aku dengar dari orang tempat ni dingin, sunyi, tenang, aman. So, kalau yang tengah frust ke, malas nak dengar bunyi kereta ke, hanya nak dengar bunyi-bunyi burung tweet tweet, dedaun-dedaun nan rimbun jatuh ke tanah, angin sepoi yang meniup ranting-ranting pokok ke, haa boleh lah datang sini. Selain menghilangkan frust, kesedihan kekecewaan dengan bersolat sunat, berzikir kan? Amik lah inisiatif ini jugak. Sebab, nature pun boleh buat diri kita dengan Allah. Jangan pulak hang suka-suka nak cabut-cabut dedaun tanpa apa-apa kebaikan, sebab pokok pun hidup walaupun dia tak berjalan or slithering -_-. 

Dalam bilik tunnel tu, semua Queen Bed, ada air-cond *confirmlah*,plug. Tempat mandi sharing-bathroom yer. Bukan share semua org sekaligus dalam 1 tempat, NO, NO, NO, NO! Ganti-ganti lah, alaa macam dalam cerita P-Ramlee, tunggu-tunggu turn. Tapi bathroom bukan satu jak, banyak jugak.

The price for one tunnel is as low as RM99 per-night. 





Bukak-bukak nampak hutan. Best kan? 


Cantik idok?
Contact Number : 6013 - 9638888


-TUBOTEL, JETTY PERLANCONGAN, LANGKAWI, Kedah- 


Hotels are too mainstream, right. So, kalau pergi langkawi, nak tinggal tempat unik pergi lah Tubotel. Lebih kurang sama lah jugak macam Time Capsule Retreat, tapi ni depan pantai dan laut yang terbentang luas lagi indah. Fuyooo! Buka-buka tingkap, nampak laut. Buka lagi, nampak laut yang indah *SUBHANALLAH*.  But don't get the tunnel vision, rugi. Hahahaha ~  Request, kat reception yang see view. Yang mahu team building tu, lots of activities u can do here, jet-skiing ada, jungle trekking ada, macam-macam lah, Kena organised oleh Tubotel Team. Yang bukan team building pun boleh kot, haa tak pasti tapi cuba try lah tanya diorang.

Price : Around RM170-RM175



,

Kalau mahu pegi bercuti,
silalah contact :

Nombor telefon : +60 14-240 7022
Website : http://tubotel.com/ 

I think that's all from me. 
Sampai kita berjumpa lagi,


No comments:

Post a Comment

I would like you to comment :)